Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Hanna Boman - 16 januari 2011 17:20

Idag har jag haft ´den här terminens första SÖNDAGSTIMME och det gick bra. Jag tycker det är roligt att läsa ur denna boken som tidigare, så den här texten läste jag idag:


HEJ ALLIHOP!

Bara för att jag inte tycker om all musik som Sixtren gillar säger han att jag inte förstår mig på musik!

Jag blev verkligen ledsen när han sa det. Visst, han sa sedan inte menade det. Och sedan tyckte hanatt jag bara skulle förlåta och glömma alltihop. Aldrig i livet, hörru!

Nu vill Sixten att jag ska lyssna på en berättelse. Ja, eftersom jag är en så snäll och förstående tomat så gör jag väl det då.


SIXTENS VIK


En sommar gav Jerry och Sixten sig ut på en tre timmar lång segeltur tillsammans med en miljonär, hans fru och en professor. Jerry var kapten och Sixten hans matros. När Jerry lämnade rodret för ett ögonblick, för att gå och se hur passargerarna hade det, kraschade Sixten båten rakt i en stor klippa! De fem skeppsbrutna lyckades ta sig i land, men nu var de strandade på en öde ö.

"Du kraschade vår båt!" sa Jerry.

"Ja, vad har du att säga till ditt försvar?" undrade Smulam´n, miljonärens fru. Den natten när de låg i sina små nybyggda hyddor drog Sixten djupt efter andan pch sa, "Jamen, Jerry, det här kanske inte är så illa trots allt."

"Inte illa? Sixten, vi är fast på den här ön och det finns inget sätt för oss att ta oss hem!"

Sixten var väldigt ledsen. "Han menar att JAG inte är bra nog! Jag slår vad om att de skulle bli gladare om jag bara försvann."

Följande morgon fick miljonären och Smulan syn poå kaptenen högt uppe i ett träd. "Har någon sett till Sixten?" undrade Jerry.

"Han var borta när jag vaknade!"

Plötsligt kom professorn farande med en gigantisk slangbella gjord av bambu.

"Om vi spänner snöret och sedan kapar av det kan den här skjuta oss hela vägen hem!" sa han, samtidigt som han visade de skeppbrutna hur hans uppfinning fungerade.

PLIONG!! En kokosnöt sköts rakt upp i luften och träffade Jerry, som sedan brakade rakt ner och kraschade taket till miljonärens hydda!

"Förlåt!" sa professorn. Kan du någonsin förlåpta mig?"

"Det var en olyckshändelse", sa kaptenen.

"Jag förlåter dig."

Sedan bad Smulan och miljonären om ursäkt.

"Vi vet att du inte gjorde det med flit", sa Smulan.

"Vi förlåter dig."

"Tänk om jag hade sagt förlåt och ni inte förlåtit mig. Då hade jag mått uruselt", sa Jerry.

I samma stund insåg de att de inte hade förlåtit Sixten när han hade bett om ursäkt. De sprang ner till viken och hittade Sixten där, flytandes på en pytteliten flotte.

"Ni gillar ju inte mig längre!"

"Men vi TYCKER om dig!" sa miljonären.

Och vi förlåter dig för att du kraschade båten!" tillade Smulan.

"Alla gör misstag", sa kaptenen.

"Vi gjorde fel när vi inte förlät dig när du sa fårlåt."

"Äh! Jag förlåter er, kompisar!" sa Sixten.

SWISCH-SWISCH -- dewt var professorn som kom flygandes i en bambuhelikopter!

"Kliv ombord!" sa professorn.

Alla var glada över att få gå hem! De var också väldigt glada över att ha lärt sig så mycket om förlåtelse.



  







 

Av Hanna Boman - 16 januari 2011 15:53


Den här blombuketten fick hon av mig & min bror (Henrik)...

 

 

  

 

...och här är en bild på alla blommorna.

 

 

 

 

Här är då en bit av smörgåstårtan, blev inte att jag tog på hela...



  


...och även här blev det bara en bit av prinsesstårtan, blev med andra ord inte någon helbild här heller.



Ja, nu tog jag ju en hel del bilder på "folket" också...men vill inte lägga ut dem här, för att de kanske inte vill.

 


 

 


  

Av Hanna Boman - 16 januari 2011 15:36

I fredags fyllde Mamma 60 år och det firade vi igår (lördag) med SMÖRGÅSTÅRTA och senare blev det även KAFFE & PRINSESSTÅRTA.

Vi som var där, det var kusiner med respektive och deras barn. Sen Mormor & moster & morbror.

Och eftersom Mamma bor i lägenhet, så tyckte man att det var ganska mycket folk som var där, 15 stycken...hihi!!

Men det var trevligt att samlas hela släkten på Mammas sida, som inte brukar bli alltför ofta...precis som med den övriga släkten egentligen.

Hon fick en del fina blommor, inte så mycket saker.

Jag lägger ut bilder i ett nytt inlägg istället, orkar inte göra det just nu.


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards