Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Hanna Boman - 8 januari 2011 21:08

Usch, när jag skulle ta mig till bussen...så var det verkligen GLASHALT, så fy vad läskigt att vara BRODDLÖS, när man känner att inte fötterna tar fäste typ.


Idag träffades vi i KRETSEN för att efter vi hade ätit (potatisgratäng & tjälknöl & sallad...mmm, vad gott) och så.  Sedan skulle vi dela in våran stora grupp i två mindre grupper och det gick ju smärtfritt bra...

Då ska våra två grupper träffas hemma hos varandra en kväll i veckan var tredje vecka. De som är med i min grupp är då: Mats & Anders & Manuela & Sofia & Tomas & Maria & Jan & jag...tre ungdomar och resten vuxna, så det ska väl gå bra.

Sen planerade vi in två STORA KRETSGRUPPSTRÄFFAR där vi blandannat ska BOWLA & sedan den sista gången blir det GRILLPARTY ute på Knösö udde.

Detta känner jag kommer bli en jättebra termin med våran KRETSGRUPP.


Javisstja, denna gången hade vi då även bjudit in våran pastor också, som var med i våran gruppindelining och hade sina synpunkter på hur man kan dela in sig i lättare smågrupper och sådär. Himla bra! 


Sen var det dax för mig att ta bussen hem och det gick bra vill jag säga...en mycket trevlig chaffis som släppte av mig i korsningen Amiralitetsgatan/Arklimästaregatan...fast självklart bad jag honom snällt om han ville göra det.

TACK för att det finns trevliga chaffisar ibland alltså!!  


Av Hanna Boman - 8 januari 2011 09:47

MÅNDAG 3/1

Efter jobbet tog jag mig till Specsavers för att få tid till synundersökning, så jag sedan kan "bygga" på mitt förråd på linser för ett halvår...hehe!!

 

TISDAG 4/1

På kvällen så var det UR (ungdomsråd) hemma hos Nelsson´s på Knösö. Och efterson jag åkte buss dit, så kom jag lite sent på grund av snön som det var ganska mycket av där ute. HeHe, det var ju då jag trodde jag gick rätt väg, men där man kan gå in på gångvägen var det hur mycket snö som helst vilket jag då trodde att det var en annans tomt typ, så jag fortsatte att gå ännu längre och kom ut på bilvägen och fick ta mig gåendes förbi alla husen innan jag kom fram.

Men när jag väl kom fram så började vi mötet och det gick väl utan problem bra. Efter ungefär halva mötet så servarades det OST & SKINKPAJ med sallad plus en massa sodastream-drycker (som t ex must & grape & päron & naturell ).

Mmm, gott att prova någonting nytt där vad det gäller smakerna tycker jag allt..hihi!!

Lite senare under mötet serverades det fika med nybakade riktigt goa CHOKLADMUFFINS som man fick äta med sked, för de var så kladdiga & goda. Mmm!!


ONSDAG 5/1

Eftersom det var dagen innan en röd dag, så slutade jag jobba redan kl 12:30...vilket var himla skönt.

Efter jag hade kommit in till stan med bussen, så tog jag mig upp till Åhléns och köpte två stycken sodastream-smaker (must & lemon/lime). De hade inte fler smaker för tillfället, men det fick vara så för nu...hihi!!


TORSDAG 6/1 (TRETTONDEDAG JUL)

Då hade vi gudstjänst i kyrkan som var en sånggudstjänst (sånger från advent till trettonhelgen). Det brukar vi ha varje år på den dagen, vilket är roligt att sjunga alla sångerna i en "såkallad repris", enda från advent och framåt. Däremellan är det ju då vissa utvalda från församlingen som fick läsa bibeltexter också därifrån advent och fram till trettonhelgen.


FREDAG 7/1

Då hände det väl inte så mycket, jag var ledig från jobbet hela dagen vilket var skönt. Ännu lite långledigt med fyra dagar på rad.

Hm, jag tog mig ut en sväng på stan för att handla lite på ICA Cityhallen till blandannat lite wook och lite annat smått & gott. Senare sen, så hade jag tvättstugan och tvättade. Vilket är skönt sen efteråt, när allt är klart.


Ha nu en bra helg!

/Kram

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards